Integracja

Kinder beim spielenMałe dzieci które trafiają do Małych Misiów to zazwyczaj zdrowe, żywe i wesołe maluchy. Niekiedy jednak okazuje się, iż pośród nich znajdują się dzieci, które wymagają wsparcia i wspomagania rozwoju.  Specjalnie dla nich, dla dzieci z dysfunkcją i deficytami rozwojowymi Małe Misie realizują Programy Edukacyjno – Pielęgnacyjne (PEP). W swojej pracy specjaliści z Małych Misiów wykorzystują wiele elementów metod, programów, terapii stymulujących wszechstronny rozwój dziecka m.in.:

  • Metoda „Porannego Kręgu – stymulacji polisensorycznej według pór roku”,
  • Programy aktywności Knillów,
  • Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
  • Edukacja przez ruch,
  • Terapia ręki,
  • Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne,
  • Integracja Sensoryczna,
  • Komunikacja alternatywna
  • Logorytmika
  • Edukacja matematyczna wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej,
  • Wzory i obrazki. Program Rozwijający Percepcję Wzrokową M. Frostig,
  • Do góry nogami – pomysłowy świat dwulatka i trzylatka. D. Dziedziewicz,
  • Czuję, patrzę, słucham – program zajęć stymulujących rozwój małego dziecka K. Pacholskiej
  • Dogoterapia-psy terapeuci rasy samojedPies – terapeuta uczony jest od początku cierpliwości i delikatności w stosunku do ludzi. Musi być nadzwyczaj opanowany, zrównoważony i odporny na stres. I wszystkie psy dopuszczone do pracy z dziećmi takie są. Ale czemu wszelkie wymogi dotyczą wyłącznie psów? Czemu nie ma takich samych wymagań wobec terapeutów? To przecież my układamy plan zajęć, to my prowadzimy terapię, my jesteśmy odpowiedzialni za to, co na tych zajęciach się dzieje i my myślimy. Pies podczas terapii jest naszym partnerem, musi mieć do nas zaufanie, żeby terapia przyniosła pożądany skutek. ” Beata Świderska-Gruszka nasza dogoterapeutka
  • Hipoterapia

Wspólne bycie razem małych dzieci zdrowych i niepełnosprawnych, spokojnych i nadpobudliwych, dzieci o różnych możliwościach i potrzebach jednoczy je we wspólnej zabawie, uczy wrażliwości oraz trwałej akceptacji i otwartości.Codzienne integracyjne zabawy, zajęcia,terapia, nauka samodzielności sprawiają, że wszystkie Maluchy robią postępy. Deficyty w ich rozwoju powoli zmniejszają się.